Abszurd, intelligens humorral fűszerezett nagyszerű kiállítást láthattunk februárban Szegeden. Hérics Nándornak, a sokoldalú művésznek január 25-én nyílt kiállítása a REÖK-palotában. A Dél-Alföld legnagyobb kiállítóterével (18 terem) rendelkező szecessziós épületben az életmű válogatott darabjai láthatók: neon-szobrok, kisplasztikák, fényjátékok és térinstallációként 195 darab plakát az elmúlt három évtized magyar könnyűzenéjének (pop, rock, punk) bemutatásaként.
Két évvel ezelőtt festőművészeti pályázat nyerteseként érte a megtiszteltetés a magát nem dorogi kötődésűnek, hanem doroginak valló Hérics Nándort, hogy a nívós épületben az elmúlt évtizedek alkotásait megmutathassa.
Február 15-én a 38 dorogi művészetbarátot - többek között egyesületi tagok, nemzetiségi önkormányzatok képviselői, művészek, a Dorogi Alkotókör fiataljai - személyesen a grafikusművész vezetett körbe saját alkotásai között. Izgalmas háttérinformációkat tudhattunk meg többek közt arról, hogyan készülnek a látványos neonszobrok, mi a mondanivalója a keresztbetett lábú széknek (Kisülés címmel), a Szabadság-szoborra emlékeztető guminőnek, és hogyan kellett a rendőrök elől "menekülnie" a művésznek a 70-es években. A művészet szabaddá tesz c. tárlat legérdekesebb momentuma mégis az állandó fejlődés, hiszen újabb és újabb terek nyílnak és telnek meg márciusig az alkotó tárgyaival.
Dorog ismét bebizonyította, hogy egy kisváros milyen komolyan veszi művészetpártoló feladatát, az értékteremtés tiszteletét. Szép gesztusként élték meg a résztvevő művészetbarátok Hérics Nándor helyreigazító vallomását: nem egyszerűen dorogi kötődésűnek, hanem egyenesen doroginak tartja magát.